Search results


  1. copycat

    Hokum-Pokum....

    yeah, cheers..... .....shame really. never mind.
  2. copycat

    Hokum-Pokum....

    :x gotta bail-out of this one - work has been a proper drag over the last 6 weeks, still is so, and time is more short than plentiful :( all the best all whom are crossing the finish line! :)
  3. copycat

    The PAU OPER - A work bike on vacation

    what a winner. nice.
  4. copycat

    Frisket Film and Painting

    don't seem to be able to get the green stuff over here
  5. copycat

    The Krusty Kruiser

    well, if the regular application of penetrant and vice action doesn't work-out you could try heating the steerer tube (degrease first) over a cooker gas ring until about a dark cherry-red, then let it cool. this expansion/contraction action should break most chemical/ electro-chemical bonds...
  6. copycat

    The PAU OPER - A work bike on vacation

    Re: The PAU OPEReration a few others are also rolling on fat franks - god they are nice tyres to roll on :D nice bike!
  7. copycat

    Orange Crush - Close but not done Update 07/09/08

    Re: Orange Crush - Close but not done Update 07/08/08 drink it in... ...bloody tasty!
  8. copycat

    BMX Tire Seating ?

    use diluted washing-up liquid all over the rim, tube and tyre and inflate slowly. every now and then roll the complete wheel/tyre along the ground, also working around the tyre with boths hand 'massaging' it onto the rim with the of aim keeping the bead in place. also check the bead of the...
  9. copycat

    Hokum-Pokum....

    ....and safer (in a way :lol: )
  10. copycat

    The Jiggy Higgy

    sounds familier :)
  11. copycat

    Hokum-Pokum....

    cheers. yours for £380 :lol: cheers. you could always join stuff with nuts, bolts and rivets, like with the hooter, i've (in away) borrowed the idea from an old friend who had a very large one (oo-er!) mounted at the head tube and some reused copper water pipe strapped along the top tube...
  12. copycat

    Hokum-Pokum....

    Re: Hokum-Pokum....you bet! well, built the wheels last night, using DT Comp. spokes, x4 pattern.... ...and here's a dry-ish run... ...seat pan will be as low as it can go, need a little more hot work so as to make the hooter usable, and to fit a chain guard. yeah lots going on - i tend...
  13. copycat

    'Gas Pipe Special' - Finished at last :)

    Re: Indi-ain't looking very yummy....
  14. copycat

    Do the Test

    very good.
  15. copycat

    Copperhead Road

    now that sounds great!
  16. copycat

    Hokum-Pokum....

    just some patience :) once i've built the wheels - prob over the weekend, then i can do a dry run - though i still need to get a headset and clean-up the other parts, especially the bars :| the only other mod work to be done are seat and horn related, then i can get down to painting - not...
  17. copycat

    Copperhead Road

    yeah, copper..... .....handlebars perhaps?
  18. copycat

    Copperhead Road

    nice forks. yeah, think i'll make a pair for me missus. nice bike. love copper.
  19. copycat

    Hokum-Pokum....

    Re: Hokum-Pokum....errrr? so continuing with the horn section, better fill in the ventholes... ...gonna fit these'mushroomed bits of studding... ...before... ...and after. did the seat tube too, which was much more tricky... ...now just need to ream them tubes out. better do a...
  20. copycat

    Hokum-Pokum....

    yeah, no room for sacrilege here... :lol: